מה הופך פודקאסט לפודקאסט טוב? 5 אלמנטים שכדאי להכיר

מה הופך פודקאסט לפודקאסט טוב? 5 אלמנטים שכדאי להכיר

אם אתה חושב ליצור פודקאסט, תצטרך להבין מה גורם לתוכנית לבלוט.

5 אלמנטים של פודקאסט טוב

  • התמקד ברעיון מרכזי.
  • שחק בפני קהל.
  • לוחות זמנים קבועים.
  • הצג מבנה.
  • אוֹתֶנְטִיוּת.

אמנם אין נוסחה חסינת תקלות ליצירת סדרה מובילה בתרשים - זה שילוב של מזל, אסטרטגיה וחדשנות - אלו הם חלק מהכלים שאתה צריך להיות מודע אליהם כדי לאפשר ליתרונות של הפודקאסט שלך לזרוח ללא הפרעה ביצוע לקוי.


מה הופך פודקאסט טוב?

לפני שנתחיל, בואו נדבר על מה אני מתכוון בפודקאסט טוב.

הרעיון שכל פיסת תוכן נתונה היא טובה היא בסופו של דבר רעיון סובייקטיבי; את מה שאתה אוהב כמוכר ואותנטי, מישהו אחר עלול לפטור אותו כפרוע ונגזר. למרות זאת, לעתים קרובות אנשים מתאספים ומעלים יצירות מסוימות כפופולריות ונותנות להן חשיבות באמצעות הכמות העצומה של הקולות הייחודיים המסכימים על יתרונותיהם.

ברור שהתוכניות המובילות בתרשים מסתדרות עם משהו. גם אם אתה שונא כמעט הכל בהמלצות הנוכחיות בפלטפורמת הפודקאסטים שלך, אתה לא יכול להכחיש את העובדה שאנשים מקשיבים להן.


אז מה הרוטב הסודי?

  1. התמקד ברעיון מרכזי

לכל פודקאסט יש משהו שהוא מנסה להעביר לקהל. זה יכול להיות כל דבר, החל מנקודת מבט פוליטית ספציפית ועד לשיתוף ידע על נושא מסוים. הרעיון המרכזי הוא הסיבה הבסיסית לכך שכל פודקאסט קיים.

לפודקאסטים טובים הרעיון המרכזי שלהם מוגדר ומבינים בבירור מה הם מנסים לומר ואת הדרך הטובה ביותר לבטא זאת. אם אתה רוצה לעשות פודקאסט על מתכוני אוכל מעניינים אבל לבזבז את עיקר ההקלטה שלך בדיון על משחק הכדורגל של אמש, אתה תשלח מסר ברור למאזינים שלך שהם צריכים ללכת למקום אחר בשביל תוכן הבישול שלהם. לכל פרק בפודקאסט יש הבטחה מרומזת בתוכו: שהיוצר הולך לחקור את הרעיונות שהם בליבת התוכנית במידה מסוימת.


הבנת הכוח של הפודקאסט יכולה לעזור לך לפתח את זה.

  1. שחק בפני קהל

הקהל הוא המלך. זה משהו שפודקאסטים טובים מבינים בעצמותיהם.


לפודקאסטים יש את היכולת יוצאת הדופן למקד לנישה ספציפית בכל נושא שהם מכסים - בניגוד לשידורי רדיו מסורתיים, שבשל זמן שידור מוגבל, נאלצו לנסות ולפנות לכמה שיותר מאזינים. עם השינוי הזה, לדעת למי אתה מייצר תוכן חשוב מתמיד.


טיפ: 49% מצרכני הפודקאסטים מאזינים לתוכניות בישיבה אחת בבית.

זה חורג מהבסיס של "אל תישבע בהצגת ילדים". פודקאסטים טובים יודעים מה הקהל שלהם מחפש, איזה ידע משותף מאחד אנשים מתעניינים בנושא נתון, ואילו בעיות הם יכולים לפתור עם התוכן שלהם (למידע נוסף על פיתוח אישיות קהל ראה: איך להמציא רעיון עבורך פודקאסט).

  1. לוחות זמנים קבועים

זה אולי נראה ברור עד כאב, אבל זה גם אחד החשובים ביותר. לכל הפודקאסטים הטובים יש לוח זמנים קבוע של יציאות שהם עומדים בו.


לצרכני הפודקאסטים יש ציפיות מיוצרי תוכן. אתה מבצע הופעה אחרי הכל! כמו בתוכניות טלוויזיה, קיום לוח זמנים של יציאות שהקהל שלך יכול לסמוך עליו הוא חיוני לשמירה על מעורבות והגברת הנראות של העבודה שלך.

  1. הצג מבנים

האזנה לפודקאסט חדש היא תמיד סיכון. עם כל כך הרבה יכולת של יוצרי תוכן למקד לקהלים ספציפיים, זה יכול להיות קשה לדעת אם תוכנית הולכת לכסות את מה שאתה מצפה. מתן מבנה מפורש לתוכן שלך יכול לעזור למאזינים לדעת למה לצפות ולהשאיר אותם מעורבים ברעיונות שאתה רוצה לכסות. דוגמה מצוינת לכך היא מבנה המעשה של "This American Life's", המשמש לתיחום ההתחלה והסוף של כל סיפור חדש המדגיש היבט אחר של הנושא המאחד של הפרק.


פודקאסט טוב מתכוון לאופן שבו התוכנית שלו בנויה, ומשתמש בה כדרך לארגן ולהביע את הרעיונות שלו בצורה שיהווה סיפור משמעותי עבור הקהל שלך, גם אם זו פשוט התפתחות משמעותית בשיחה שמנהלת הפודקאסט. מארחים.

  1. אותנטיות

האלמנט האחרון הזה הוא אחד הקשים ביותר לכימות, אבל בכל זאת הוא קיים בכל הפודקאסטים הטובים ביותר.


פודקאסטים הוא מדיום אינטימי במיוחד; מוגדר על ידי מערכת היחסים הייחודית בין המארח/ים של הפודקאסט לבין המאזין. זה משהו שיוצר פודקאסט טוב מאמץ בכך שהוא נפתח ודיבור ממקום שהוא אותנטי ופגיע, מנחה הפודקאסט מזמין את הקהל שלו ליצור איתם מערכת יחסים. הם הופכים לדמויות בדרמה של התוכניות שלהם, והקשר האמפתי הזה בין הקהל למנחה חיוני לשמירה על מעורבות בתוכנית.


עם כל המרכיבים האלה…

אתה אמור להיות מסוגל לבשל משהו מיוחד באמת. על ידי ביצוע על כל אחד מהמרכיבים של פודקאסט טוב, אתה יכול להבטיח שהתוכנית שלך משפיעה עליך או על העסק שלך כפי שהיא תמיד הייתה אמורה להיות.

קריאה נוספת

איך להיות מארח פודקאסט שובה לב (7 טיפים מהמומחים)

השארת תגובה

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.